یاسمن یاسمن ، تا این لحظه: 15 سال و 2 ماه و 1 روز سن داره
محمد پارسامحمد پارسا، تا این لحظه: 12 سال و 10 ماه و 8 روز سن داره

فرشته های ناز زندگی ما

راز حرم مطهر حضرت ابا الفضل

1392/8/14 18:15
نویسنده : بابا و مامان
613 بازدید
اشتراک گذاری

 

تصویر قدیمی از حرم حضرت ابالفضل

سنگ قبر حضرت که در داخل صندو قچه مینیاتور کاری شده قرار دارد

سردابی که قبر مطهر اونجا واقع شده است

تصویر قدیمی از قبر مطهر حضرت

دوستان عزیزمقلب سلام ایام شهادت امام حسین و یاران با وفاشون را تسلیت می گم خدمت همه عزیزان دوستان گلمماچ امروز دنبال مطلب درباره محرم بودم که چشمم خورد به این تصاویر ناب چون خودم خیلی دوست داشتم راز اب چشمه قبر مطهر حضرت ابوالفضل را بدونم فکر کردم حالا که خودم خوندم برا دوستانم هم بزارم چند سال پیش توفیق زیارت قبر حضرت ابوالفضل را داشتم خدا را شکر 3 بار قسمت شد بریم و هر بار می رفتیم ابی را که می گفتنداز حرم حضرت ابوالفضل می جوشه را می گرفتیم  و امروز که رازشو فهمیدم براتون گذاشتم  بفرمایید بخونید

فردی به نام شیخ عباس ۷۴ ساله، که ۳۶ سال خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) بوده، در مورد جریان آب دور قبر علمدار کربلا توضیحاتی داده است .

وی گفت: قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از ۴۰۰ سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.



اما یک فرد از خدا بی‌خبر آمد به بهانه اینکه تَرَکی در دیوار حرم اباالفضل پیدا شده گفت، می‌خواهم آزمایش کنم این آب از کجا می‌آید و بعد آن دو چشم را کور کرد و هر چه تلاش کردند، آن دو چشمه احیا نشد.

اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسید و آن آب چشم‌های کور شده را شفا می‌داد.از ۵۰ سال قبل تا کنون این آب در یک سطح ثابت مانده و نه کم و نه زیاد می‌شود.

وی ادامه داد: شما به خوبی می‌دانید اگر آب به مدت ۱۰ روز در یک جا بماند گندیده می‌شود، اما این آب با وجود اینکه در ورودی آن بسته شده مانند گلاب می‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسیار تازه و معطر مانده است.

وی افزود: هم اکنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره کوچکی قرار دارد که وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه کنید از آن مرتب بوی گلاب می‌اید و این همان آبی است که متأسفانه خادمان کنونی در ورودی آن را و راه رسیدگی به سرداب را به روی زوار بسته‌اند.

این آب چند ویژگی دارد. اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است.ویژگی دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.

پسندها (1)

نظرات (15)

مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
14 آبان 92 15:06
سلامی مجدد
عزیزم مطلب خیلی جالبی بود من تا حالا نشنیده بودم با فهمیدن این موضوع جالب ومهم ثوابی بسیار نصیب خود کردید انشالله سالها زیارت قبر ابوالفضل (ع) نصیبتان شود


سلام عزیزم خوشحالم که مفید بوده ایشالاه با هم ممنون از دعای قشنگتون
مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
14 آبان 92 15:08
عزیزم ببخشید که دیر اومدم پیشتون اخه این مدت هم بچه ها مریض بودن وهم به خاطر مراسمات عروسی دوخت ودوز لباس مجلسی زیاد داشتم دیگه اصۀا وقت نمیشد بیام الان که اومدم پیامتو دیدم گفتم حتمآ یه سر بزنم البته خودم قبلش تصمیم داشتم بیام ازتون خبر بگیرم ببخشید دیگه


خواهش می کنم عزیزم ایشالاه همیشه به شادی و خرمی لطف کردید اومدید خسته نباشیدچقد کار ایشالاه بچه ها الان خوب شده باشند
مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
14 آبان 92 15:08
بچه های گلتونو خیلی ببوسید



ممنونم عزیزم
مامان فاطمه گلی ومحمد رضا
14 آبان 92 15:08
عزیزم خصوصی


چشم رفتم حتما عزیزم اطاعت امر
خاله کمیل و کیان
14 آبان 92 15:32



ممنونم
مامان آریو برزن وآرتین
14 آبان 92 16:15
جالب بود مخصوصا من در باره اون آب اطلاعات زیادی نداشتم مرسی گلم
محرم تسلیت مامان گل


خوشحالم که مفید بوده و همینطور تسلیت برشما


مامان امیرعلی گلی
14 آبان 92 20:27
سلام عزیزم چه مطلب مفیدی گذاشتی، من اصلآ از این جریان آب حرم مطهر حضرت ابا الفضل چیزی نمیدونستم و چیزی نشنیده بودم خدا اجر زیادی بهت بده
ایشالله قسمت بشه مشرف شیم آرزومه


ایشالاه خوشحالم که خوشتون اومده
مامان امیرمهدی
15 آبان 92 1:34
خیلی زیبا بود انشاالله قسمتون بشه بریم از نزدیک ببینیم


ایشالاه
مهرنوش
15 آبان 92 8:35
ایام عذاداری امام حسین رو به شما مامان مهربون تسلیت میگم.


ممنونم همینطوربر شما دوست عزیزم
مامان پارساجونی
15 آبان 92 14:41
ممنون عزیزم مطلب مفیدی بود البته مثل همین سرداب جایه قبر مطهر امام رضا(ع) هم هست من مال امام رضا رو میدونستم ولی مال حضرت اولفضل رو نه ممون از اظلاع رسانیتونالتماس دعا عزیزم

خوشحالم که مفید بوده محتاج دعا هستم عزیزم
مامان ساجده
15 آبان 92 22:19
خدا خیرت بده دلمو کجا بردی
من تا بحال نمیدونستم این مطالبو قربون ابولفضل برم من این دنیا آب شرمندش شد و سر قبرش... واقعا" مطلب خوبی بود ممنون

ممنونم عزیزم خوشحالم که مورد توجه دوستان قرار گرفته
مامان حدیثه سادات
16 آبان 92 1:38
خیییییییلی جالب بود مرسی.


خوشحالم که خوشتون اومده
مامان ترنم
16 آبان 92 8:21
ممنون عزيزم از اين مطلب جالب و زيباتون. خدا كنه يه روز زيارت نصيب ما هم بشه.


ایشالاه خوشحالم که مفید بوده و ممنونم از حضورتون
مامان نازنین زهرا و یاسمین
20 آبان 92 19:42
چه جالب انشالله قسمت همه بشه برن کربلا بعدم من که آرزومه
بابا و مامان
پاسخ
ایشالاه عزیزم به زودی قسمتتون بشه
مامان روژینا
17 آبان 93 10:01
واااااای عزیزم با خوندن این مطلبت مو به تنم راست شدمن تا این حد اطلاعات نداشتم.آدم با خوندن چنین مطالبی بیشتر به معصومیت و مظلومیتشون پی میبرهخدا به حق مظلومیت ابوالفضل العباسش به ما بنده های گناهکار رحم کنه.